Tuesday, May 22, 2007

Svag dollar har sänkt priset på ipod shuffle


Jag minns min första iPod shuffle. Den fick jag i present när jag fyllde år. Eftersom jag hade en vanlig ipod snodde min ena son den där shufflen direkt. Det var på den tiden när alla ipod var vita.

Ipod_shuffle Shufflen idag är betydligt snyggare och mer praktisk. En kollega köpte en nyligen och den kopplar han till högtalare och får en bra anläggning.

Shuffle passar bra för den som inte har behov av att ha så mycket musik med sig i taget eftersom den inte rymmer mer än cirka 240 låtar. Men det räcker bra för många. Beskrivning från Apples butik:

Du vet vad som sägs om bra saker och små paket. Men när något som är 4,1 cm långt och väger ungefär 15 gram, har plats för upp till 240 låtar, räcker ”bra” och ”liten” inte riktigt till. Särskilt när du kan lyssna på musik i upp till 12 timmar utan avbrott. 2 iPod shuffle är kanske störst inom kategorin liten.

Har du funderat på att skaffa en ny iPod shuffle är det nog nu som är bästa tillfället, för den svaga dollarn har gjort att priset sänkts en hundralapp. Från IDG:

Priset på iPod Shuffle har i veckan sänkts med en hundralapp till 695 kronor (inklusive moms). Sänkningen gäller såväl svenska AppleStore som flertalet återförsäljare. Till exempel har både Macoteket, MacSupport och MacForum sänkt priset i dagarna.

Andra bloggar om: , , ,

No comments: