Wednesday, May 30, 2007

Med vattentätt fodral går det att simma och lyssna på musik i ipoden


För några år sedan hade jag en ipod i träningsväskan - jag var med och tävlade i oldboys/oldgirls-klassen på en karatetävling. Eftersom det egentligen var många år sedan jag slutade tävla var det mest på skoj, men hur det är än så när en tävling väl är igång blir det rätt mycket allvar i alla fall.

Så när det var dags att dra hem hade jag tankarna på helt annat än ipoden som låg i väskan. Där låg nämligen också en vattenflaska. Som började läcka. När jag kom hem var ipoden genomblöt och totaldöd. Ipod är känslig för vatten.

Men nu finns det ju vattentätt fordral till ipod. Det är modellen H20 som är framtaget främst för idrottsutövare av vattensporter, eller sporten som utövas på snö och is. Fodralet är tydligen inte så dyrt heller, i en artikel i MacWorld från 2005 skriver de att priset är 1.500 dollar.

Det finns vattentäta hörlurar till H20 - så det går alltså att simma och lyssna på ipoden samtidigt.

H20 ska finnas för alla ipodmodellar. är berättar About.com om H20 för ipod nano.

Andra bloggar om: , , , , ,

No comments: