Thursday, May 24, 2007

Det finns fler program som funkar med ipod än iTunes

Själv gillar jag iTunes, jag har blivit van vid det.
Jag gör spellistor och annat.

Men det finns alternativ för den som vill ha en ipod men inte gillar itunes.

MacWorld berättar om YamiPod - för dig som inte gillar iTunes:
Programmet klarar av det mesta som iTunes klarar plus lite till. Till exempel kan man kopiera låtar både till och från sin iPod med hjälp av YamiPod. Dessutom finns stöd för Growl (tyvärr enbart i Macversionen), RSS och Last.fm.
Systemkravet för YamiPod 1.3 är Mac OS X 10.2 eller senare, Win


Här finns YamiPod.

Trots att jag gillar iTunes ska jag ladda ner det, eftersom det ska gå att kopiera låtar från sin ipod med den också. Jag har ju min ipod kopplad till två datorer och om jag köper en låt från itunes och för över till ipoden, vill jag smidigt kunna föra över den till min andra datar, utan att behöva bränna låten på en skiva. Och utan att behöva konvertera ACC-filen från itunes i ett konverteringsprogram till en mp3 för att maila den.

Andra bloggar om: , , , ,

No comments: