Thursday, May 31, 2007

Best of YouTube - direkt in i ipoden

Att lyssna på podcast är smidigt i ipoden, tycker jag. För ett år sedan hade jag flera podcast-kanaler jag med jämna mellanrum hämtade med iTunes, laddade in i ipoden och lyssnade på. Sedan stuvade jag om i datorn och installerade ny version av iTunes och tappade bort de där podcast-prenumerationerna.

Nu har jag tagit itu med det där igen och igår satt jag och botaniserade lite bland de podcast-kanaler och stationer som finns att hämta hos iTunes.

Ett år är väldigt lång tid inom IT-utveckling. Nu finns inte bara ljud-podcast utan videopodcast också. Och jag fastnade direkt för en: Best of YouTube. Så där kan jag hämta ett kul klipp då och då, ladda in i ipoden och ha och kika på och skratta åt när jag har några minuter över och sitter och väntar på något.

Här två av de klipp jag just nu laddat in i ipoden via video-podcasten Best of YouTube:
Japanese Matrix Dinner Table Fight



Bill Gates and Steve Jobs square off in the clean white virtual world of the iconic Mac ads.



Andra bloggar om: , , , , , , , , , , , , ,

No comments: