Sunday, May 27, 2007

På tiden att jag skaffade bättre hörlurar

Oj, vilken skillnad det blev.
Idag har jag slösat på mig själv och köpt ett par hörlurar till ipoden för nästan 500 kronor. Ett par Koss PortaPro.
Det var verkligen ett stort lyft, ljudet blev så mycket bättre.

Här fick PortaPro bra betyg i ett test hos MacWorld.

En annan familjemedlem satsade 300 kronor och skaffade sig också bra hörlurar:
Creative Earphones EP-630.


Det är sådana som har gummiproppar som sticks in i örat. Själv har jag ett par liknande hörlurar till mobilen, och när gummipropparna lossnade gick det inte att använda hörlurarna. Därför ville jag inte ha den sorten.

Fast försäljaren i butiken garanterade att gummidelen som sitter ytterst sitter väldigt fast och inte alls trillar av så lätt.


Andra bloggar om: , , , , , ,

3 comments:

magnus said...

Finns visst för 329 på netonnet.se

Jag tror jag gör som du! :)

magnus said...

Har förresten just haft exakt samma problem som du med öronsnäckor, att gummit lossnar och försvinner... :)

CV said...

Magnus: Jag är jättenöjd. Det blev en helt annan njutning att lyssna på musik nu. Men jag åkte visst på en nit: 495 kronor betalade jag hos Teknikmagasinet.
Så kan det gå.