Sunday, May 27, 2007

Dream On, Earthquake och Back to Black, bra blandning av låtar idag

Amy_winehouse
ITunes har den där funktionen som många försäljningssajter har: den kollar vad du köpt tidigare och vad andra som köpt liknande gjort och drar några slutsatser om vad du eventuellt kan gilla och rekommenderar det.



Av och till blir det så rätt att jag redan har den musiken, som jag då köpt någon annan stans än via iTunes. Ibland är det låtar jag definitivt inte skulle vilja lägga ut en enda öre på. Idag fick jag ett tips som jag faktiskt gillar: Dream On med Christian Falk feat. Robyn & Ola Salo.



På iTunes går det bara att provlyssna 20 sekunder. Det är alldeles för kort för att ge rättvisa åt en sång. Men som tur är finns YouTube och där hittade jag låten.



Den är riktigt skön. Jag gillar den. Men den är ju inte ny direkt, den kom jag 2006. Hur har jag kunnat missa den?



Lies_for_the_liarsWikipedia berättar om just den här låten också:

Singeln Dream On, där Robyn och Ola Salo medverkar, framfördes på P3 Guldgalan 2006. Låten utsågs av den ansedda amerikanska musiksajten pitchforkmedia.com till 2006 års tionde bästa låt.


Ett nytt band jag upptäckte är Used som släppt ett album - Lies for liars - som många snackar om. Det är ett band med bra ös i musiken. Hör här nedan på Earthquake.


För att göra en skön trippel avslutar jag med souliga Amy Winehouse Back to Black.






Andra bloggar om: , , , , , , , , , , , , , , ,

No comments: