Thursday, June 28, 2007

Ska vi verkligen jobba samtidigt som vi ser på film, är det så smart?

Jo, jag tycker det är kul med tillbehör till ipoden och bloggar gärna och ofta om det här. Men den här senaste jag läste om är nästan att ta i:
Nu finns en smidig lösning för den som har behovet av att kunna se favoritfilmen på joggingrundan. Eller vad sägs om ett par videoglasögon till iPod för drygt 3 400 kronor? (från MacWorld)
Jag känner en man som gick och lyssnade på sin mp3-spelare, klev ut på gatan och blev påkörd av en lastbil. Hur mycket farligare blir det inte då att dessutom se på film samtidigt.

Konsten att göra det du gör och göra det bra är underskattat. Se på film när du gör det och jogga när du gör det, men inte båda samtidigt. Dessutom: priset är ju lika högt som för ipoden själv.

Min ipod video kan jag se på film med ändå. Om jag inte nöjer mig med den lilla skärmen kopplar jag den till mitt JBL-tillbehör som är kopplat till tv-skärmen. Den är både en bra högtalare till ipoden och till tv:n samt att den förbinder dessa två med varandra.

Men den som inte vill köpa ett tillbehör som JBL-högtalaren kan förstås de här videoglasögonen vara till nytta. Men jogga inte samtidigt: det måste vara livsfarligt.


Andra bloggar om: , , , , , , , , ,

No comments: