Thursday, June 21, 2007

Med iLoad kan du föra över musik och film direkt till ipoden, utan dator



ILoad är en apparat som ser ut som en liten låda. Med den kan du föra över musik och filmer till din ipod utan att behöva använda iTunes eller någon dator.

Lådan har ett litet fack där du sätter in skivan eller dvd:n och upptill har du ett ställe där ska sätta ipoden.

En sådan låda kostar omkring 2.100 svenska kronor (300 dollar).

Fast jag trivs dels med iTunes som program, jag gillar att kunna göra spellistor och annat. Frågan är hur jag kan sortare och kategorisera musik om jag för över den med iLoad. Tidigare, när jag använde iRiver, då hade den en funktion att jag kunde föra musik direkt från radion eller cd-spelaren till iRivern. Men när det gällde cd-skivan kom alla spår in som ett enda spår, det gick inte att få dem åtskilda, ett spår i sänder. Jag vet inte om iLoad är lika klumpig att använda.

Men det går inte heller så snabbt att föra in musiken eller filmen med iLoad. MacWorld berättar:
Tiden för att föra över innehållet på en musik-cd till iPoden ska enligt uppgift ta maximalt åtta minuter. När det gäller dvd kan man räkna med 2,5 gånger filmens längd.

Det tycker jag är för långsamt. Men det kommer säkert bättre versioner så småningom och då kanske jag slår till.

Här är hemsidan för iLoad.

Andra bloggar om: , , , ,

No comments: