Friday, June 1, 2007

JBL Radial-högtalare - mer än högtalare


Idag har vi tagit ett steg till för att utnyttja familjens ipodar som mer än något som hänger kring halsen och var och en går i sin egen värld och lyssnar på sin musik.

Idag har vi investerat i och beställt en JBL Radial-högtalare.

Nu räknar jag dagarna tills anläggningen kommer.

Den är högtalare med bra ljud, men också ett slags underhållningscenter för multimedia och kan skicka mina iPod-bilder och videor till en tv-skärm.


JBL Radial är utrustad med en Apple iPod Universal Dock-adapter och passar till de flesta dockningsversioner av iPod, inklusive iPod nano och iPod med videoversioner. Enligt Apple Store har stereokontakten ett minijack som gör att jag också kan få ljud med hög kvalitet från en mängd andra enheter, inklusive iPod shuffle, stationära och bärbara datorer av alla märken.

Jo, det är lite pengar att lägga ut, den kostar dryg 2.800 kronor. Men Apple kör ut den fraktfritt i alla fall. Det blir skönt att alla familjens musiksamlingar på våra olika ipodar nu blir tillgängliga att lyssna på tillsammans. Och vi kommer att kunna se de videos och filmer vi har i ipoden på tv:n.

Undrar hur det är med spelen, som iQuiz, musikfrågesporten jag har på min iPod? Det vore kul att kunna sitta med den framför tv:n.

Jag prenumererar ju via iTunes på videopodcasten BestofYoutube. Dagens video är den här, en kamp mellan några klassiska skivalbums fodral:

Andra bloggar om: , , , , , , , , , ,

1 comment:

Rabattkod said...

Här finns en länk till fler JBL Högtalare - Fraktfritt givetvis http://www.fraktfritt.info/store/search.php?q=JBL&image.x=0&image.y=0