Friday, June 8, 2007

Ipod leder mp3-ligan i Sverige

Apple störst i Sverige på MP3, läser jag i MacWorld.

Ny statistik från IT Research över försäljningen av MP3-spelare i Sverige visar att Apple är den enskilt största producenten, före både Creative och SanDisk. Flashbaserade spelare har 90 procent av marknaden. Musikmobiler har dock en betydligt större försäljning än renodlade MP3-spelare.

Jag ser också att i prognosen inför nästa kvartal spås att en ökande andel av försäljningen väntas vara av spelare med större minneskapacitet än 1 GB. Ja, det tror jag också: jag tror fler och fler vill ha en mp3-spelare med fler funktioner är bara musik och med plats för mer.

Det är därför iPod leder så stort, tror jag, för att de har ett koncept med iPoden både är en musiksamling som med högtalare som tillbehör kan avnjutas av fler än en i taget och att du kan se filmer och videos i ipoden och kan koppla den till tv:n, du kan spela spel på ipod av nya generationen.


Andra bloggar om: , , , ,

No comments: