Saturday, June 2, 2007

Jam Jacket - ett fodral som tar hand om hörlurarna också


Vad många fodral till ipod brister på är att det inte finns någon bra plats för hörlurarna.

Hos The New York Times avdelning med bevakning av teknologi
hittade jag Jam Jacket, ett fodral som har en lösning på det problemet. Den finns just nu i juni 2007 för ipod 30 GB och nano, men är under utveckling för fler modeller. Dessutom är fodralet tydligen så smidigt att det är lätt att ha på det och ändå skrolla och välja bland innehållet på din ipod.

The Jam Jacket is a textured black silicone sleeve that fits snugly around a 30-gigabyte video iPod (or a Nano, for which it comes in clear or black; other versions are in the works). The case’s designers opted against shielding the screen, leaving it vulnerable to scratches. But there is no feeling, as with some other iPod cases, of something between your finger and the click wheel — the thin layer of silicone presents virtually no impediment to scrolling and clicking.

Här är Digital Lifestyle Outfitters som har gjort The Jam Jacket.

Priset uppges lika kring 20 dollar.

Fast nu förmodar jag att de hörlurar som passar ihop är de av mindre format. Om du har större hörlurar som mina Koss funkar det inte. Men å andra sidan fick jag ett fint fodral till mina Koss-hörlurar som jag ändå lägger dem i när jag inte har dem kring huvudet eller hängande på nacken, redo att användas.

Andra bloggar om: , , , , , , ,

No comments: