Thursday, July 19, 2007

Interpol och Bad Religion på väg in i ipoden nu


Två nya skivor ska jag lyssna in mig på ikväll. Håller på att föra in dem i min ipod.

Interpol med albumet Our love to admire.
En del gillar det sådär och andra har berömt det mycket (fast dessa tidningar har inte någon webbupplaga så jag kan inte länka till dem), och andra är rätt besvikna.

Wikipediafakta om Interpol:
Interpol är en musikgrupp från New York som grundades 1998. Deras debutalbum Turn on the Bright Lights från augusti 2002 mottogs väl, och september 2004 blev de färdiga med deras andra skiva, Antics. Gruppen består av sångaren och gitarristen Paul Banks, Carlos Dengler på bas och keyboard, trummisen Sam Fogarino, samt sångaren och gitarristen Daniel Kessler.

Namnet på gruppen kommer från att en klasskamrat till sångaren Banks kallade honom "Paul, Paul, Interpol", och det var ursprungligen gitarristen Daniel som var med och grundade gruppen med Greg Drudy, en trummis som nu lämnat gruppen. Förutom deras två album har gruppen givit ut ett antal singelskivor.


Det andra albumet som är på väg in i ipoden är Bad Religions nya skiva: New maps of hell.

Bad Religion är alltid bra, om inte annat för texterna.

Ett tredje album har jag blivit nyfiken på, och ska nog försöka få tag på också. Det är Entombeds nya som fick mycket bra betyg av SvDs recensent som skriver om Serpent Saints – The ten amendments:

Nu är det också så som det kan vara med det här bandet ibland, att skivorna har sina svaga spår. Men pärlorna lyser desto starkare.






Andra bloggar om: , , , , , , , , , , , ,

No comments: