Thursday, July 5, 2007

Hittade lite ny musik till ipoden hos Bengans idag


Idag vandrade och strövade jag och en tonårig vän runt i Stockholm lite på måfå och rätt som det var hamnade vi hos Bengans skivbutik på Drottninggatan. Bengans gör mig lite nostalgisk, jag minns tiden i Göteborg då jag var tonåring och Bengans var musik som hade proggmusiken före alla andra.

Vi gick runt och botaniserade och letade bland de nedsatta skivorna och musikdvd:erna och kikade runt och inhandlade några skivor också på rean (jag köpte Fibes o fibes skiva Emotional och tonåringen köpte två gamla Elvis Costello-album).

Så kikade jag på Bengans topplista över de mest sålda albumen där och jag blev väldigt nyfiken på flera av dessa skivor, några har jag men till exempel ettan är en för mig helt ny bekantskap: Martin Gabriel. Men det gick inte att köpa något av honom från iTunes. Jag sitter nämligen vid datorn nu och det är kväll och jag skulle vilja lyssna på några spår. Det här är nästan den enda informationen jag hittade om honom.

Här de fem mest sålda albumen hos Bengans den här veckan:

1. Martin Gabriel: Crashlanding

2. Ryan Adams: Easy Tiger

3. Windmill: Puddle City Racing Lights
Som får jättebra kritik här.

4. Amy Winehouse: Back to Black

5. Traveling Wilburys - 2 CD-album

Här en låt från Windmills album och under en låt med Traveling Wilburys:





Andra bloggar om: , , , , , , , , , , , ,

No comments: